Masalah. Grrrtttt ! -,-''

Hari yang agak memenatkan. 3 jam perjalanan dari Johor Bahru ke Segamat memang penat.  Sangat penat. Aku ni jenis yang tak boleh tido dalam bas. Lagi jauh bas tu jalan, lagi tak boleh tido. Sebab mata aku tak boleh lari dari tengok pemandangan luar. Hijau. Memang tenang jek tengok.
Btw, bukan pasal perjalanan bas tu yang aku nak cerita. Tapi pasal aku sangat tak rela hati nak balik Segamat yang sangat segar ni. Duhhh.
Mata ngantuk. Assignment banyak. Test, quiz bertambah tambah. Arggghh. Tension gile aku. Erggghh !
Tapi, setiap soalan ada jawapannya. Begitu juga dengan masalah. Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. (Macam pelik jek aku eja penyelesaiannya ni. Bantai je la.)
So, nak tak nak, kita kene hadapi nya dengan penuh keSABARan. ;))
Semakin jauh kita lari dari masalah, semakin besar masalah itu mengejar kita. So, hadapi lah ia.



Bersabarlah dalam mengahadapi segala masalah. Aku ingat lagi kata kata Ustaz aku masa aku Form 4 dulu. Dia cakap, 'Penat tu hanya sementara, Tapi kejayaan selama lama nya'.
(Eh, macam takde kene mengene jek.Haha.)
Selamat malam. ;)

No comments:

Post a Comment