Last payper, Last payper, Last payper !

Sila bace tajuk entry tu seperti intonasi JOHAN mase 'Lawak Ker Der' okayy. Hewhew.

Yes. Memang aku sangat gembira sebab tinggal last paper jek lagi.
Tak sabar rase nye nak bermaharajalela kat rumah.
Harhar. (Gelak kejam)

2 bulan ooh cuti semester. Sape yang tak gumbira? Haha. (Ketawa kecil)

-Ape yang kau selalu buat bile cuti cuti sem macam ni kat rumah? *korang buat buat la tanye aku eh. hewhew.

Makan, Tidur.
Memang aku suke sangat habis kan beras kat rumah aku.
Dan bile kenyang, hati senang. Mata makin tak boleh handle. Hewhew.
Nanti mula lah si ibu bersuara lantang ;

"Hoi Lee! kau tu takde kerje lain ker? Asyik makan tidur makan tidur jek ! Kau tolong aku masak kat dapur tu lagi bagus la! " 
Bentak si ibu kepada anak die yang malas gile (aku lettew). -,-''

Dan si anak pon menjawab sambil buat muke seposen cenggini -,-''
''Alaaaa.. Adik kan ade, suruh la die tolong. Orang baru nak merasai keNIKMATan betcuti ni mak. Hewhew"



Gambar sekadar untuk mengisi tempat kosong. Hewhew. :))




Takde la.
Kadang kadang aku masuk la jugak dapur tu. Tolong mak aku masak. Kesian die.
Bagus kan aku? Hewhew. (Gelak mintak kaki) -,-''
Selalu la jugak aku tolong potong potong bawang, potong sayur, potong ini potong itu.. Ah, potong semua la yang boleh potong kat dapur tu senang cerita. Haha.

Kadang kadang kalau aku bosan aku masak*ceyyt saje nak cakap die pandai masak lettew. 
Hahaha. Poyo gile! Setakat pandai masak Sadin nak kecoh.
Aku pandai masak la actually. See the leg la. *ape kene mengene kaki dengan pandai masak? -,-''
Boleh la sikit sikit. ^_^ *kau ingat comel la buat muke cenggitu?

Kalau perut dah lapar, semua pelusuk dapur tu aku bongkar. Cari makanan. Hahah.
Bile dah tak jumpe, baru la aku mula mengasah bakat untuk menjadi  seorang Master Chef.
Dalam hati berkata, "Ade bakat rupenye aku ni. Ngeee. :))"

Kan selalu aku tolong mak aku masak, so aku adopt la sikit sikit skill mak aku masak.
Hahah. Tiba tiba aku bermonolog dalaman. (Bertuah sape jadi bini aku. Kihkih) *perasan nye kau!! dushhh !!


Kadang kadang kalau aku bosan duduk kat rumah, aku keluar.
Cari kawan kawan.
Lepaking. Buang mase. (Tak sesuai untuk di contohi. Hewhew)
Kitorang lepak lepak main Gitar jek.
Lepak minum.
Lepak kat surau.
Lepak tengok boboiboy same same. *ini tipu. hahah.

Dan masa itu sentiasa berputar.
Tanpa henti.
Bile dah naik semester baru, baru lah aku rase sebuah penyesalan.
Baru lah nak mengeluh, "cepatnye cuti. Aduhh! -,-''
Padan muke aku.
So, I don't  banana fruit two times. Huh? *pisang berbuah due kali.
Cuti ni aku nak gunakan dengan penuh berhemah.
Penuh dengan perkara perkara yang berfaedah. Hewhew.

Okayy. That's it. Itu jek nak cakap.
Semakin kekeringan idea untuk menaip naip.
Aku ni selalu lari dari tajuk kan? Asal tak buat tajuk, Perkara yang di laku kan semasa cuti semester.
oh! please. *macam tajuk karangan UPSR. hewhew.

Dah la malas nak taip lagi. Penat.
Salam.

Bye. :))



11 comments:

  1. haha klu time cuti slalu gitu . nnt end up dgn rasa menyesal tk manfaatkan btol2. hehh

    ReplyDelete
  2. kerja lerr tenuk ! Jangan nak menghabiskan beras kat rumah kau jee. Hihi

    ReplyDelete
  3. huh kalo aku, cuti 2 bulan memang dimanfaatkan utk qadak tido dan qadak makan yg selalu terskip..huhuhu tolong-menolong kat dapur ngan keja umah tu standard lah kena buat...hehe

    ReplyDelete
  4. hah penat aq bace last2 ko tak mention pn ape ke benda berfaedah yg ko nk buat tu..haha btw enjoy je lah ye..rajin ko masak.
    oh ye,tu patung kuning aq tu panggil dia bubu .

    ReplyDelete
  5. tajuk last payper kan ? asal cakap pasal masak ? :D sardin pulak tu ... haha ..

    ReplyDelete
  6. err ... =,=" kamal , nak tnye boleh ? tajuk aku macam tajuk karangan UPSR tak ? * minta pendapat retis ni :3

    ReplyDelete
  7. Salam.

    Aku tgh see the leg ni..

    Leg ke tu?? awat berbulu weh, tak nampah dah kulit,bhahahaha.

    i also don't want banana fruit two times *tetiba* heheheeh

    Aha, pasni, boleh join lana bw sampai cedera parah..nak lagi up, bw smpai koma,hahahah

    ReplyDelete
  8. ewah template titew samew ! *pangpelempangkeranapenggunaanbahasakarat

    anyway, cuti 2 bulan, kerja dapat duit wooo..... p kerja ! (;

    ReplyDelete
  9. ehem2x ko species sama mcm ak, pandai masak wpon llaki..mpuan jgn jelez.kekeke.bkn see the leg la tp see the hand :P

    ReplyDelete
  10. memang bertuah la.. org yg dapat lelaki pndai masak.. lagi kau tolong mak masak kat dapur? hurm.. hebat.. aku nak booking kau jadi menantu aku boleh ekekeke... boleh kau tolong aku masak kelak ekekeke..

    ReplyDelete
  11. hahahhahaha .
    adehh , hang ni lawak la . tension aku .

    ReplyDelete