Oh Samarinda.

Salam.
Puase dah nak abis. Rase sekejap jek masa berlalu. Haih.
Tak lame lagi dah nak raye dah. -,-''

Semalam aku bukak TV.
TV 3. Slot Samarinda.
Aku ni actually jenis tak suke tengok citer Melayu ni. Tak sebest citer Mat Saleh! Haha.*industri  kita ni tak  maju sebab orang macam aku lah. perasan Mat Salleh!
Kalau tengok pon, citer citer yang ade mesej, pengajaran dan ade impak yang mendalam bile tengok. Bukan seperti kebanyakkan cerita Melayu yang sering mengutamakan pelakon pelakon HOT, daripada mesej yang ingin di sampaikan. Jelak bile tengok cerita macamni ! Phuii.

TAPI semalam aku TERtengok citer 7 Ramadan. Korang tengok citer ni?


First impression aku bile tengok, Perggghh, gile best citer ni.
Kenape aku baru tengok sekarang? Kenape tak tengok dari awal? Kenape? Kenape? *Eh, rilek la. cerita je kot. yang kau nak emo asal? haha.

Seriously, memang citer ni best. Elly Suriati kalau belakon memang terbaikk !
Dan aku terus download citer ni.
Can't wait to watch the coming episode!! lol.

Bye. :)

p/s : entry kali ni takde p/s. hahaha. :))

15 comments:

  1. tu sebab ko x suk tgk drama kat msia ni.. sbb pelakon macam Elly Suriati ni boleh dibilang ngan jari... yang ada tu harap muka je tapi lakonan urmm so so jer.. ko hade.. ha ha ha

    p/s: awek mangkuk ayun kim salam ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  2. drama melayu ade steng2 je yg bagus utk tngok.ade yg lain tu mcm biase2 tak habih ngan maggi cintan cintun nye pergaulan bebas lagi.kalo mat saleeh buat mcm tu nak heran ape,diorng kapioo.
    ah cerite ni mmg leleh.sadis.kenape mak dia tu tak baling je selipar kat muke budak tak kenang budi tu?sebab bukanlah aq pngarah filemnye :P

    ReplyDelete
  3. elly suriati tu mmg professional actress, mmg takleh nak lawan dah-ada gak member suruh tengok, tp ta berkesempatan. Dah donlod? Ada link?

    ReplyDelete
  4. hostel aku xde tv, susah betul nak tengok. bila dah balik rumah, xnak tengok pulak, hahaa.

    aku pun jarang layan cerita melayu, tapi mase tertengok 1 episod cerita ni, tak ingat episod mane, meleleh la jugak air mata ni, wuhuhuu~

    ReplyDelete
  5. aku letih sudah tgk cite melayu yg bercucuran air mata berlebih2 ni...sigh..ak pon dh xske tgk drama2 melayu nih...xdak pengisian n tema yg slaptik jer..tema sama berulang2..xkretif..last2 yg ak minat tgk discovery channel..man vs wild, pawn satr, the pickers, storage wars..perghh terbaik...drama korean n jepun pon layannnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  6. saya tak suka tengok cerita yang berepisod .

    ReplyDelete
  7. sedih sunggu gayenye citer.hahaha

    ReplyDelete
  8. aku da lama tak tengok tv.
    bole cerita kan apa terjadi?


    haha

    ReplyDelete
  9. da lma tk tgk tv cite mlayu rasanya , sbb aq asyik tgk korea je . so makanya adakah aq perasan korea ? kahkahkah:P

    tp elly suriati klu berlakon mmg mnjadi. never failed ! haha

    ReplyDelete
  10. aku setuju gila gila dengan hang . citer mat saleh lagi best kot .

    kadg2 citer melayu okay gak ar . macam citer 7ramadhan tu la even aku tak tengok pun . :P

    ReplyDelete
  11. p/s: entry kali ni takde p/s.

    ngeng hahahahaha.

    rajin nya kau download drama2 ni.

    ReplyDelete
  12. gua suka watak elly surriati ,
    watak dier hidup sebagai ibu .
    :)

    ReplyDelete